Vanaf 20 oktober 2022 legt de Belgische wetgeving een standaard stortingslimiet van € 200 per week op. Deze limiet staat vast en geldt voor de laatste 7 dagen, net als de wekelijkse persoonlijke limiet.
Voorbeeld: Op dinsdag 11/04/2023 om 16.30 uur zal mijn wekelijkse standaardlimiet alle stortingen omvatten die gedaan werden sinds dinsdag van de voorgaande week, dinsdag 04/04/2023 om 16.30 uur.
Wil je deze standaard stortingslimiet opheffen? Dan dien je een aanvraag in te dienen via de instellingen van je account en je eigen limiet per week in te stellen. Je aanvraag wordt doorgestuurd aan de Kansspelcommissie.
Je verzoek wordt na een termijn van 72 uur automatisch geaccepteerd. Voor personen die bij de Centrale voor kredieten aan particulieren geregistreerd staan als wanbetaler blijft de standaard stortingslimiet € 200 per week.
Helaas kunnen we je niet helpen als je aanvraag wordt afgewezen.
Als je van mening bent dat je aanvraag ten onrechte is geweigerd, heb je de mogelijkheid om contact op te nemen met de Nationale Bank van België om de redenen voor de weigering op te vragen via de volgende contactgegevens:
Nationale Bank van België:
+32 2 221 21 11
Kredietcentrale van de Nationale Bank van België:
+32 2 221 30 06